Friday 8 April 2016

Contoh Design Sticker Penggemar Karipap Segera Frozen Food

Untuk petang ni Kiz nak tunjuk design sticker untuk penggemar karipap segera special dari Rohaya's pastry yang beroperasi di Muadzam Shah Pahang. Yang ni memang menggiurkan Kiz sebab Kiz memang suka sangat makan karipap. Lagi best kalau kat dalam inti tu ada letak daging sekali. sama ada daging lembu atau daging ayam dua dua pun sedap. Kadang kadang Kiz g beli kat pasar yang mana ada jual karipap besar harga singgit tu..wat makan sorang..hehe..

Contoh Design Sticker Penggemar Karipap Segera Frozen Food


 Lakaran Design


Unutk lakaran ni Puan Rohaya buat sendiri. Puan Rohaya tak walk in kat kedai tau. Just guna whatsapp je. pastu Puan Rohaya cakap yang penting detail dalam ni mesti ada kat konsep dan design yang Kiz akan buatkan.



Lakaran Design

Alamat Perniagaan


Alamat perniagaan pun kena letak juga kat sticker ni. Selain tu no telefon dan tarikh luput juga penting kena ada. Banyak detail yang nak kena letak ni. Tapi jangan risau. Untuk saiz sticker ni besar so tak de masalah tuk letak banyak detail macam ni.

Alamat, No Telefon Dan Tarikh Luput

Konsep Dan Design


Yang pertama nya bila jual karipap mesti lah nak kena ada gambar karipap kan?

Untuk design 1 ni penggunaan warna lebih jelas dan pekat jika nak dibandingkan dengan design 2. Warna background pula atas permintaan puan Rohaya. Disebabkan warna karipap tu dah warna kuning dan gold maka warna maroon ter sangat lah match dengan warna karipap.

Untuk susunan gambar dan details yang ingin diletak u all boleh lah tengok kat gambar design di bawah ya..

Design 1

Design 2
 Untuk design 3 ni Kiz sengaja buang gambar karipap tu buat perbandingan nak tengok design mana yang lebih cantik, sama ada yang ada karipap atau yang tak ada.. So design 1 dan 2 lagi menyerlah kan? Kalau u all tengok kat logo "halal" dan "Buatan Malaysia" Kiz letak kotak warna putih kat situ. Pun Kiz rasa tak ada kotak tu lagi kemas dan cantik..
Design 3

Dan Design Yang Dipilih Adalah...



Sudah tentu la design 1.. Puan Rohaya pun sangat berpuas hati dengan hasil kerja Kiz untuk design ni. Sebab Puan Rohaya ada bagi tau masa sticker ni dah sampai. Dia cakap kalau tak suh Kiz buat design ni, dia sendiri pun tak terpikir nak wat camni..

Jadi yang mana mana ada bisnes frozen food dan nak dapatkan design macma contoh design karipap segera ni boleh lah contact Kiz di facebook Kiz ya. Caranya mudah je...





No comments:

Post a Comment