Saturday 16 April 2016

Contoh Design Sticker Akasia Untuk Majlis Tahlil

Walaupun hari ni hari Ahad, Kiz update juga blog Stickiz ni khas untuk tatapan pembaca kali ni Kiz tunjuk contoh design sticker untuk majlis tahlil khas untuk memperingati pemergian Arwah Salimun Bin Ali.

Sticker ni ditempah oleh anakanda nya untuk diletakkan pada doorgift yang akan diberikan kepada tetamu yang hadir pada majlis tahlil tu.

Contoh Design Sticker Akasia Untuk Majlis Tahlil


Jom kita tengok macam mana design Akasia ni digunakan dan diedit unutk dijadikan sticker majlis tahlil.

Konsep Dan Design


Bentuk sticker yang diminta oleh client Kiz kali ni adalah berbentuk bulat ya. Manakala design asal Akasia ni pula adalah berbentuk petak. Jadi kat design ni mula mula Kiz buat satu frame dulu kat tengah tengah sticker tu. bentuk frame nya u all boleh tengok kat gambar ya. Untuk tulisan pula client Kiz hanya minta untuk letak perkataan " Majlis Tahlil " dan nama " Arwah Salimun bin Ali".


Proses Design Frame Dan Tulisan Pada Sticker

Setelah siap design frame dan tulisan yang hendak diletak, Kiz pun crop la design Akasia ni menjadi bulat. Yang ni diameer sticker nya 5 cm sahaja. Tak silap Kiz untuk sticker ni akan dilekatkan pada botol kaca yang berisi makanan. Macam botol kaca yang biasa dijadikan doorgift pada majlis perkahwinan tu ya.

Proses Design Bentuk Stcker

Dan.. Inilah hasilnya..!!!


So dah siap dah.. Since client minta untuk gunakan design yang dah ready macam Akasia ni memang sekejap je lah Kiz buat. 5 minit je buat dah siap. perkara seterusnya yang perlu dibuat adalah proses printing. Dah siap print lak Kiz akan terus pos cepat cepat kepada client.

Untuk yang first time baru nak berurusan dengan Kiz jangan risau ya mengenai urusan penghantaran ni. Kiz hanya gunakan kurier pos laju sahaja untuk menjamin sticker yang ditempah cepat sampai kr tangan anda dalam masa 1 hari sahaja. Untuk urusan pengeposan pula akan dilakukan setiap hari kecuali hari Ahad :-)

Design Yang Sudah Disiapkan

Jika u all berminat dengan design Akasia ni jugak tak kira nak wat untuk majlis tahlil atau pun majlis majlis lain, contact la Kiz di Stickiz sekarang ya. Kalau nak wat sticker untuk bisnes dan majlis kahwin pun boleh. Pm je Kiz kat facebook Stickiz. Caranya klik kat sini sahaja.. Bye....

No comments:

Post a Comment