Friday 1 April 2016

Lagi Contoh Design Sticker.Kopi Tarik Lak!!

Dasyat sungguh la permintaan design sticker tuk bisnes kopi sekarang ni.Fenomena berdesup desup betul. Boleh kata kan kat setiap simpang setiap jalan mesti ada stesyen kopi. tak hairan la setiap minggu Kiz akan dapat berpuluh puluh tempahan tuk design bisnes kopi ni.

Lagi Contoh Design Sticker.Kopi Tarik Lak!!


Dah ada design, Tingal nak cantikkan lagi je


Untuk tempahan kali ni Kiz hanya re design sikit sikit je.Client mintak guna idea yang sama.So tinggal wat pilihan untuk menentukan nak warna apa dan gunakan font apa.Kalau tulis tak nampak, Kiz tunjuk gambar nya

Idea Design Yang Diberi

Okkkk..... Gambar yang kat atas ni la idea asal design yang dah diberi siap siap oleh client.Not bad kan? Nampak simple tapi still catchy..

Pemilihan Warna Background


Macam biasa la. Lau bisnes kopi mesti lah warna yang sinonim ngan kopi kan. So warna yang dipilih adalah warna hitan dan grey. Mana kala warna kat font lak warna putih dan light gold.

Pemilihan Tag Line


Idea tag line ni pun Kiz sangat suka. Idea menggunakan 2 tag line sangat sangat lah bernas. Ada tulis "The best coffee in town" tambah pulak dengan "quality made by local " memang wat kan design sticker ni perfect. Dah takde keraguan langsung masa nak beli tu.

3 Design Yang Siap Dan Perlu Dipilih



Yeahhh.. So dah decide nak warna background dan font apa, ini lah 3 design yang dibuat. So ketiga tiga design ni Kiz tunjuk kat client dan perlu lah decide nak design yang mana satu.

Contoh Design 1

Contoh Design 2

Contoh Design 3

Dan.. Ini lah design Yang dipilih..


Yang jadi pilihan adalah contoh design yang ke 2. hehe pada Kiz pun design kedua yang paling cantik dan kemas. Pandai client ni pilih design yang mana....


Nanti kalau ada lagi contoh design sticker untuk bisnes kopi yang cantik cantik Kiz akan post lagi ya. Yang baru nak wat pun meh pm Kiz kat fb Stickiz (Klik Sini)





No comments:

Post a Comment