Tuesday 22 March 2016

Sticker Design Untuk Penggemar Coffee Ice Blend

Ada tak business owner yang masih lagi mencari design sticker untuk penggemar coffee cawan besar atau ice blend?

Kalau ada Kiz nak tunjuk lagi satu contoh memandangkan masih ramai lagi yang berminat untuk membuka dan berniaga coffee cawan besar ni.Dan memang pasti permintaan terhadap coffee cawan besar ni memang tinggi lagi lah dengan keadaan musim panas sekarang ni...

Sticker Design Untuk Coffee Ice Blend

Process Sticker Design

1)Pemilihan design.

Untuk design sticker kali ni client tak nak letak cawan coffee sebagai gambar background sticker.Tetapi memilih untuk menggunakan bentuk S1 dan design Kubebas.Warna Font yang digunakan pula adalah warna putih.

2)Pemilihan Tagline.

Haaa..untuk pemilihan tag line kali ni client telah decide dengan satu tag line yang dah biasa dan femes yang selalu digunakan oleh company company besar makanan seperti Mcdonald,KFC dan Pizza Hut.

Tag line yang digunakan adalah Take Away Coffee Ice Blend.
Macam biasa dengar je kan?
Dan lepas dengar kita pun akan take away je coffee ni kan?
1 strategi tag line yang bagus pada pendapat Kiz..

3)Pemilihan warna background.

Untuk pemilihan warna background pula client pilih untuk kekalkan dan mengikut warna yang dah sebati dengan coffee iaitu warna tema coffee Starbuck(warna hijau tua).

Dan dalam kotak kuning tu pula ada tambahan font SINCE 2016.
Sticker Design Untuk Penggemar Coffee Ice Blend
So kalau ada business owner yang masih buat sticker design untuk business coffee boleh je tanya tanya Kiz macam mana nak buat atau pun dapatkan idea yang bagus untuk business coffee ni ya.

Dan kalau ada yang ragu ragu atau tertanya tanya lagi sama ada boleh jalankan lagi atau tak business coffee ni Kiz nak bagi tahu 1 rahsia....

Sebenarnya sampai sekarang masih banyak lagi client yang tempah dan buat design sticker untuk business coffee ice blend.

Jadi tunggu apa lag meh tempah sticker dengan kiz dan Stickiz(Klik Sini)



No comments:

Post a Comment