Friday 4 March 2016

Sticker design untuk delima madu asli

Orang kata madu ni baik untuk kesihatan, so hari ni Kiz nak tunjuk sticker design kiz buat untuk client ni. Beliau buat bisnes Delima Madu Asli. Menarik kan?  Kiz pun baru first time ni dengar.

Proses sticker design

Idea Permulaan

Ok mula-mula, Kiz akan kenalpasti dahulu apa yang client mahu design yang macamana. Jadi selepas minta info berkenaan konsep design, client kata nak konsep design yang simple dan mudah dibaca, dan yang paling penting, memberi tarikan.

Mulakan research!

Seterusnya, team SWAT daripada Stickiz (gurau je, bukan team swat sebenarnya, mungkin lebih kepada team SWAG) terus buat kajian latar belakang. Dan daripada hasil pemerhatian (cewah), team Stickiz dapati delima madu asli ni adalah sejenis madu, cuma dia lebih unik berbanding madu biasa.

Lihat Hasilnya

Sticker Design & Printing untuk minuman delima madu asli

Selepas berhempas pulas bereksperimen dengan sticker design untuk minuman delima madu asli ni, akhirnya ini lah dia hasilnya. Kami letakkan buah delima sendiri sebagai background. Ok tak? Hmm tiba-tiba rasa macam lebih baik kalau tukar keoren-orenan sikit. Anda rasa?

Design yang anda lihat diatas ni baru draft 1 tau, bermakna ada kemungkinan client akan mintta nak ubah lagi.. Di Stickiz, anda boleh edit sehingga 3 kali kemudian barulah kita mulakan proses printing sticker yang murah lagi cantik tu.. hihi

Kalau yang berminat tu boleh lah contact terus number Stickiz ni..


HP : 019-2750165
TEL : 03-55242669

Kalau nak jenguk-jenguk boleh jenguk FB Stickiz (klik LINK ini) yer!
Harap-harap client berpuashati dengan hasil sticker design & printing dari Stickiz ini.

No comments:

Post a Comment