Wednesday 23 March 2016

4 Jenis Sticker Printing Paling Popular Di Malaysia

Untuk hari ni Kiz bercadang nak bagi tau 4 jenis sticker printing paling popular di Malaysia.Kenapa u all perlu tau jenis jenis semua sticker ni?Sebabnya adalah supaya u all dapat buat keputusan dengan tepat ketika memilih jenis sticker mana satu yang sesuai untuk produk u all.

4 jenis sticker printing paling popular di malaysia


1)Mirrorkote paper.


Ok,yang paling popular dah tentu sticker yang menggunakan jenis mirrorkote paper.Nak tau kenapa mirrorkote paper ni paling popular?

Antara cici ciri mirrorkote paper adalah paper ni jenis yang melekat pada packaging.Memang tak akan tertanggal bila da lekatkan.Selain itu tahap kilat pada mirrorkote juga amat tinggi.
Sangat sesuai untuk digunakan pada doorgift untuk semua majlis perkahwinan dan keraian, dijadikan label paperbag, botol kaca dan juga plastik.


2)Matte paper



Untuk Matte Paper pula biasanya digunakan sebagai cover buku dan file.Jarang digunakan untuk printing sticker kerana permukaan paper adalah tidak berkilat.Tak keterlaluan kalau Kiz cakap permukaan matte paper ni sedikit kasar.Dan lagi 1 info yang u all perlu tau adalah sticker matte ni akan di laminate


3)Glossy paper



Glossy paper pula mendapat permintaan bergantung pada minat owner produk.Sudah tentu sticker yang menggunakan glossy paper mempunyai tahap kilat yang palng tinggi.Tapi Kiz na cadangkan kalau nak guna glossy paper ni kena bergantung juga pada packaging produk.Takut tak berapa nak sesuai..

4)Transparent paper


Dan yang terakhir adalah transparent paper.Yang biasanya yang suka sticker macam ni perempuan jer..sebabnya nak menampakkan dan menonjolkan gambar yang ada kat sticker tu.Dan biasanya sticker ni hanya digunakan pada botol kaca sahaja..

Di antara ke empat empat jenis sticker printing paling popular di Malaysia ni,,memang Kiz cadangkan pada u all untuk menggunakan mirrorkote paper sahaja untuk lekatkan pada produk u all dan juga doorgift u all.Sebab mirrorkote paper ni la yang paling lasak dan kalis air..

So mari lah print sticker di Stickiz..hehe


No comments:

Post a Comment