.
Servis adalah salah satu benda paling penting yang akan membuatkan pelanggan anda berminat nak beli lagi dengan anda, ataupun orang kata free marketing. Word Of Mouth. Free-free je orang promote dekat kita.
.
Hari ni en Kiz nak kongsikan tentang SENYUM.
.
Senyum ni salah satu benda paling penting dalam bisnes. Cuba bayangkan, anda sedang deliver COD kek coklat moist kepada customer, masa bagi tu anda senyum seikhlas hati. Apa perasaan pelanggan anda. Mesti happy kan? Dah la coklat tu memang sedap, penjual dia pulak mesra je kan..
.
Nampak simple kan?
.
Ok meh en Kiz cerita sikit pengalaman en Kiz sendiri masa beli barang ya.
.
Ada suatu hari tu en Kiz adala beli creampuff ni, tapi melalui cod lah. Masa tu memang tengah lapar la kan. Ding-dong, penjual creampuff pun dah sampai. Masa nak bagi tu dia senyum je (memang nampak senyuman yang seikhlas hati). Sampai sekarang en Kiz masih ingat lagi walaupun benda ni dah 2 tahun lepas. Agak-agak anda kenapa?
Senyum... senyum dan senyum ok,, |
Pernah tak anda masuk ke kedai runcit contohnya, pastu cashier tu masam je, macam layan nak tak nak je, agak-agak next time nak datang lagi tak kedai tu? Inilah dia rahsia bisnes meletop, hihi
.
Cuba praktikkan hari ni dan lihat hasilnya, memang owesome ok.. Ingat tau, senyuman super ikhlas.. bukan senyuman plastik
.
LIKE DAN FOLLOW STICKIZ
FB : www.facebook.com/stickiz165
IG : www.instagram.com/stickiz165
smile emoticp/s : Jom share kat bahagian komen dibawah, apa-apa saja pengalaman anda tentang senyum smile emoticon smile emoticon smile emoticon
No comments:
Post a Comment